تبلیغات
** ایران ** - مطالب آبان 1393

آغاز حملات رسانه‌ای به فیلم «محمد(ص)»

نویسنده : فرزند ایران 1393/08/20 15:30  •    ارسال شده در: خبرهای داغ

س از آنکه در ماه گذشته مجید مجیدی از نمایشی از فیلم «محمد(ص)» خود همزمان با میلاد پیامبراکرم(ص) خبر داد موج جدیدی از حملات به این فیلم در کشورهای عربی آغاز شده است. 

بنابر این گزارش، نخستین واکنش‌ها را رسانه‌های ضدایرانی چون العربیه آغاز کرده و به سراغ برخی مسئولان سابق و فعلی الازهر رفتند. 

العربیه به سراغ «شیح عمر الدیب» معاون سابق الازهر رفته و او گفته است که به تصویر کشیدن انبیاء و صحابه حرام است و به تصویر کشیدن حضرت محمد(ص) در یک فیلم سینمایی شخصیت ایشان را مشوه می‌کند؛ چه اینکه چهره فردی که به جای آن حضرت بازی کرده در اذهان خواهد ماند و در حالی است که او ممکن است بعد از این در فیلمی در نقش مجرم یا شرور بازی کند و این موجب کاهش عظمت آن حضرت می‌شود. 

پس از العربیه سایت‌های مصری یکی پس از دیگری شروع به نوشتن گزارش‌ها و گرفتن مصاحبه‌هایی در این زمینه کردند که از جمله آنها گفت‌وگوی پایگاه الوادی مصر با دکتر محمد الشحات الجندی عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر بود. وی گفته بود: ساخت فیلم «محمد(ص)» پس از یوسف پیامبر(ع) نشان از اصرار ایران بر به تصویر کشیدن انبیاء دارد در حالی که الازهر بارها خواستار جلوگیری از به تصویر کشیدن انبیا و صحابه شده است. 

این عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر پا را فراتر از نگرانی از به تصویر کشیده شدن پیامبر اکرم(ص) گذاشته و عنوان کرده نگران نشر مذهب شیعی به واسطه این فیلم است. 

وی خواستار عدم مشاهده این فیلم شده و افزوده بود: برای نیافتادن در شک و ابهام بین حق و باطل و ایجاد تفرقه بیشتر این فیلم را نبینید؛ کسی که نقش پیامبر اکرم(ص) را بازی کرده اشتباه کرده و بهتر بود از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کردند چراکه پیامبر اکرم(ص) مشترکی است که مورد احترام همه مسلمانان است. 

پس از آن جریان‌های سلفی و جریان‌های سیاسی هم به مخالفان این فیلم پیوستند و پایگاه «المسلم» متعلق به جریان‌های سلفی گزارشی مفصل در این زمینه کار کرد و به بیانیه «هیئت جهانی شناخت پیامبر اکرم(ص)» در عربستان سعودی در ماه مارس گذشته اشاره کرد که در آن آمده بود: ساخت فیلمی درباره پیامبر اسلام در ایران عملی شنیع و موجب کاهش عظمت آن حضرت(ص) می‌شود و ایران مسئول این توهین است! 

در کنار آنها محمد عطیه عضو دفتر سیاسی گروه نیروهای انقلابی ساخت این فیلم را حتی در صورت ارائه اسلام صحیح و میانه‌رو عملی تنش‌زا خوانده و در مثالی عجیب گفته است که حتی اسرائیل چنین کاری نکرده بود و مسئولان سیاسی باید با ایران در این باره تماس گرفته و جلوی آن را بگیرند! 

این موج رسانه‌ای در حالی دنبال شد که شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان و شبکه صهیونیستی «آی 24» نیز تلاش کردند با انتشار چنین خبرهایی سهم خود را در دمیدن آتش اختلاف ایفا کنند. 

بنابر این گزارش، همه این حملات در حالی صورت می‌گیرد که در هنگام ورود فیلم نوح به اکران جهانی بسیاری از جریان‌های سیاسی و خبری تلاش کردند تا الازهر را متقاعد کنند که اجازه اکران این فیلم که داستانی تحریفی از داستان طوفان حضرت نوح(ع) دارد در مصر اکران شود. همه این خبرها درباره نگرانی از به تصویر کشیده شدن پیامبر اکرم(ص) در فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی در حالی است که نسخه نخست این فیلم سه بخشی به دوران کودکی آن حضرت می‌پردازد و در سال‌های گذشته بارها سازندگان این فیلم اصلا چهره‌ای از آن حضرت نشان داده نخواهد شد. 

آخرین ویرایش: - -

فیلم: «زیارت» امام رضا (ع) را با نوای سامی یوسف بشنوید

نویسنده : فرزند ایران 1393/08/10 20:48  •    ارسال شده در: دریافت نرم افزار دینی

به نقل از تابناک :
ترانه «زیارت» ساخته سامی یوسف برای ارادت به ساحت مقدس امام رضا (ع) ساعتی پیش منتشر شد تا این اثر، مقدمه‌ای برای انتشار نخستین مجموعه از آثار فارسی این خواننده برجسته مسلمان کشورمان باشد.

سامی یوسف با نام اصلی سیامک رادمنش تهیه‌کننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده ساکن در بریتانیا است که در ترانه‌هایش به مضامین اسلامی می‌پردازد. وی یکی از دو فرزند بابک رادمنش ترانه سرا و موزیسین است، از سوی مجله تایم آمریکا به عنوان «بزرگترین ستارهٔ راک اسلام» و از سوی مجله گاردین انگلستان «ستاره راک مقدس» معرفی شده‌ است. 

تا مدت‌‌ها پیش عموم مردم از هویت پدر سامی یوسف اطلاعی نداشتند و تنها تصور می‌شد او ایرانی‌الاصل است اما در گفت و گویی که به تازگی سامی یوسف و بابک رادمنش داشتند، مشخص شد این موزیسن 34 ساله یک ایرانی است و اتفاقاً قرار است رگه‌های ایران در آثارش پررنگ تر شود و در پاسخ به محبوبیتش در کشورمان، آلبومی به زبان فارسی نیز تهیه و منتشر کند.

فیلم: «زیارت» برای امام رضا (ع) را با نوای سامی یوسف بشنوید

سامی یوسف مسلمانی است که هدفش را ایجاد تفاهم بین فرهنگ‌ها از طریق ترویج ارزش‌های جهانی و تجلیل از روح انسانی می‌داند. موسیقی او غالباً دربر گیرندهٔ ترانه‌هایی است با مضامین اسلامی و معنوی و البته او در آثار بر مضامین اجتماعی و بشر دوستانه نیز بهره می‌برد و در همین راستا جنبشی درباره گرسنگان آفریقایی با محوریت کشورهای عربی به راه انداخت که از قضا همان موقع این پرسش مطرح شد که چرا این حرکت با محوریت ایران شکل نگرفت؟

عده‌ای موفقیت سامی یوسف را به علت چهره او و یا کلیپ‌هایی که از آهنگ‌هایش ساخته می‌شود، می‌دانند اما بی شک مضامین اجتماعی، آرمان‌گرایانه و اعتراضی ترانه‌ها و آهنگ‌هایش هم در این موفقیت، به خصوص در موسیقی جهان اسلام، بی‌تأثیر نیست.

سامی یوسف به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، فارسی، اردو، مالایی و عربی ترانه‌هایی خوانده است. جدیدترین اثر او «الا بذکرک» است که به زبان عربی خوانده شده و از قطعات آلبوم آینده او «سلام» خواهد بود. این خواننده برجسته در سال ۲۰۱۲ در محکومیت توهین به پیامبر بزرگ اسلام، ترانه «این یک بازی است» را به سه زبان ترکی، انگلیسی و اردو خواند و از طرفدارانش خواست در محکومیت این حرکت بازدید این ترانه را به میلیون در یوتیوب برسانند.

فیلم: «زیارت» برای امام رضا (ع) را با نوای سامی یوسف بشنوید

اخیراً بابک رادمنش در مصاحبه‌ای درباره پسرش و کارهای پیش رو او سخن به میان آورده بود و در جریان این گفت و گو درباره خواندن ترانه ای برای امام رضا (ع) توسط سامی یوسف سخن گفته بود که امروز این ترانه بسیار زیبا و معنوی منتشر شد. ترانه «زیارت» که سامی یوسف به زبان فارسی خوانده، ساخته استاد بابک رادمنش است و شعرش به شاهد حسینی تعلق دارد.

این ویدئو را در «تابناک» تماشا کنید

دوست دارم نظری شاهد رضوان باشم
آشنای حرم شاه غریبان باشم

دوست دارم همه عمر در این شهر بهشت
زائر و خادم سلطان خراسان باشم

پنجره نور خدا، روضه آمین و دعا
شهر نماز و صلوات، خانه امید شما

گنبد و ایوان طلا، ضریح خورشید ولا
رواق آیینه کجاست، در حرم امام رضا

می رسم و بی صدا حلقه به در میزنم
حلقه زنجیر بر پای سفر می زنم

خسته و درمانده ام، از همه جا رانده ام
قافله زائران، رفته و جا مانده ام 

پیش نگاه شما، سنگ طلا می شود
نذر و نیاز دلم، باز ادا می شود

هلهله افتاده در، نغمه نقاره ها
عطر شفا می رسد از گل فواره ها

می رسم و بی صدا حلقه به در میزنم
حلقه زنجیر بر پای سفر می زنم

آمده ام پیش تو سفره دل وا کنم
گمشده ام را مگر پیش تو پیدا کنم

چشمه چشمان من، نور ندارد ولی
نور خدا را به من، هدیه بده یا علی

آهوی دل آمده سوی تو دامن کشان
ضامن آهو بده خط امانی به ما

می رسم و بی صدا حلقه به در میزنم
حلقه زنجیر بر پای سفر می زنم

خسته و درمانده ام، از همه جا رانده ام
قافله زائران، رفته و جا مانده ام 



آخرین ویرایش: 1393/08/10 20:50

مرده بودم، بانگ هل من ناصرش اعجاز کرد

نویسنده : فرزند ایران 1393/08/6 00:14  •    ارسال شده در: کلک خیال اسوه ها

سید حمید برقعی در آخرین مطلب صفحه فیسبوک خود نوشت؛‌

تقدیم به حضرت عابس، یار سیدالشهدا که در سنگ باران دشمن "پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست "بود

هرکه می داند بگوید، من نمی دانم چه شد
مست بودم مست، پیراهن نمی دانم چه شد


من فقط یادم می آید گفت: وقت رفتن است
دیگر از آنجا به بعد اصلاً نمی دانم چه شد


آنچنان از شوق او سر تا به پا رفتن شدم
در شتاب رفتنم توسن نمی دانم چه شد


روبروی خود نمی دیدم به جز آغوش دوست
در میان دشمنان، دشمن نمی دانم چه شد


سنگ باران بود و من یکسر رجز بودم رجز
ناله از من دور شد، شیون نمی دانم چه شد


من نمی دانم چه می گویید، شاید بر تنم
از خجالت آب شد جوشن، نمی دانم چه شد


مرده بودم، بانگ هل من ناصرش اعجاز کرد
ناگهان برخواستم، مردن نمی دانم چه شد


پا به پای او سرم بر نیزه شد از اشتیاق
دست و پا گم کرده بودم، تن نمی دانم چه شد


ناگهان خاکستری شد روزگار آسمان
در تنور آن چهره روشن نمی دانم چه شد


وصف معراج جنونش کار شاعر نیست، نیست
از خودش باید بپرسی، من نمی دانم چه شد .

اشاره

عابس فرزند اءبى شبیب بـن شاكر شاكرى است و از طایفه بـنوشاكر شمرده مى شود كه در حقیقت تیره اى از طایفه همدان است. 
این طایفه از جـمله قبـایلى بـودند كه اخلاص و وفادارىشان بـه على(ع)بـسـیار مشهور اسـت. و همین اخـلاص و ولایشان بـاعث آن همه رشادتها و فداكارىها در جنگ صفین بود. امیرمومنان(ع)در تقدیر و ستایش از بنوشاكر در صفین فرمود: 
((لو تمت عدتهم الفا لعبدالله حق عبادته)) 
اگر عده آنها به هزار مى رسید, خداوند بـه حقیقت عبـادت مى شد. عابس از رجال شیعه, رئیس, شجاع, خطیب, عابد ومتهجد بـوده است. 
و به نقل شیخ طوسـى, یكى از یاران امام حـسـین(ع)كه در كربـلا همراه آن حضرت به شهادت رسیده است و در زیارت ناحیه و رجبیه بر او سلام داده شده است.

عابس در میدان نبرد

هنگامى كه عابس بن ابى شبیب پا بـه میدان نبـرد گذارد در حالى كه ضربتى برپیشانى او رسیده بـود, ربـیع بـن تمیم ـ كه مردى از لشكر عمربن سعد بود. تا نگاهش بـه عابـس افتاد, بـى درنگ او را شناخـت و چـون سابـقه دلاورىهاى او را از جـنگ صفین در ذهن داشت بى اختیار فریاد زد: 
((هذا اءسد الاسود, هذا ابن اءبى شبیب...)) 
این شیر شیران است, ابن عابس بن ابى شبیب است. هیچ كس بـه جنگ او نرود و گرنه از جنگ او به سلامت نرهد. 
علامه مجـلسـى اضـافه مى كند: عابـس فریاد مى كشـید: ((اءلارجـل, اءلارجل; آیا همـاوردى نیسـت, آیا مـردى نیسـت كـه بـه جـنگ مـن بیاید؟)) 
لشكر ابن سعد همچنان از نزدیك شدن بـه او خوددارى مى كرد, این كار بـرابـن سـعـد ناگوار آمد. بـدین جـهت, فریاد كشـید: او را سنگباران كنید. سپاه بـه دستور او از هرسو عابـس را سنگ بـاران كردند. عابـس كه چـنین دید زره از تـن دور كرد و كلاه خـود را از سربیفكند. 
شمشیر به دست, مردانه وارد كارزار شد. 
ربیع گوید: چون چنین دیدم, به عابس گفتم: 
آیا پرهیز نمى كنى و وحشتى ندارى كه در گرماگرم جنگ سربرهنه اى؟! عابس در پاسخ گفت: آنچه از سوى دوست به دوست برسد, آسان است. 
ربیع مى گوید: به خدا قسم مى دیدم كه عابـس بـه هر طرف كه حمله مى كرد, زیاده از دویست تن از پیش او مى گریختند و بر روى یكدیگر مى ریختند 
به تعبیر مرحوم ملاحبـیب الله شریف(بـه نقل از بـرخى راویان): 
((فوالله لقد رایت الناس یجفلون من بین یدیه كما یجفل الغنم من الذئب وهو یفرس فیهم مثل الاسد و هو یضربـهم یمینا و شمالا فقتـل منهم تسعمائه فارس.)) 
بـه خدا قسم, دیدم لشكر را در پیش انداخته و ایشان چنان فرار مى كردند مانند گوسفندانى كه از گرگ فرار مى كنند و او مانند شیر ژیان میزند و مى كشد و از چپ و راست مى اندازد. او همچنان مى غرید و مى رزمید تا آن كه لشكر ازهرسو او را بـه محاصره خود در آورده و از كثرت جراحت سنگ و زخم شمشیر و سنان وى را از پاى درآوردند و به شهادت رساندند.

اطلاعات تکمیلی



آخرین ویرایش: 1393/08/6 00:15